onsdag 10 november 2010

Praktiskt och snyggt


Lagom till hösten slog till och alla löv blev gula och det började blåsa lite kallare vindar blev jag klar med sonens pippitröja. Han blev väldigt stolt och nöjd med sitt nya höstplagg och använder den nästan varje dag sedan dess.
Jag tog över garnet och beskrivningen från en mormor som inte kunde göra klart den på grund av värk i handlederna. Jag fick ta upp och börja om på en större storlek och det ekologiska bomullsgarnet räckte inte, men jag kunde beställa till lite efter efterforskningar. Atteljé Huskroken på Gotland kunde skicka mer av sitt handfärgade ekologiska bomullsgarn. Ärmarna fick en något annorlunda nyans, men det syns inte så noga. Det kostade ju en slant, men det är väldigt fin kvalité.
Nu hoppas man bara att han ska sluta växa så han hinner slita ut sin tröja i lugn och ro.

2 kommentarer:

  1. Åh, hur har jag kunnat missa det här inlägget? Pippitröjor är de snyggaste tröjorna, er son ser fantastisk ut, men framför allt: Han använder det du stickat. Jag får nog adoptera honom, eller nåt.

    SvaraRadera
  2. Han såg mig sticka på den rätt länge och frågade ofta. - Stickar du den till mig, pappa?

    SvaraRadera