lördag 6 november 2010

Hektisk höst

Den ivriga fliten slog till och med allt vad det innebär att vara småbarnsförälder och småföretagare så fylls dagarna med allsköns pyssel av roligare och tråkigare slag. Stickningen är dock ett skönt inslag i tillvaron. Ofta sitter jag med min kollega Brita och stickar på jobbet när vi sammanträder om det ena och det andra.

Jag har nu stickat i snart 1 år och känner att jag går in i en ny fas. Jag är fortfarande nybörjare, men jag identifierar mig som stickare och känner att jag är beredd att ta stickandet ett steg längre. Prova lite svårare grejer, men det viktigaste är att hitta eller hitta på bra, kul och användbar design.

När min dotter fyllde år fick hon ett par handledsvärmare med ett pärlmönster instickat.



Hon blev mycket glad och jag hoppas att hon får behålla dem, men jag har ju namnat dem ordentligt i alla fall.

De är stickade med stickor 2,5 i alpackagarn. Ull kan ju vara lite stickigt, men den mjuka alpackan passerade stixtestet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar